عاجل| اعترافات "أمين شرطة الدرب الأحمر": ضربت "دربكة" بالنار عشان نرفزني

السبت 20-02-2016 PM 01:51
كتب: محمد سيف
عاجل| اعترافات "أمين شرطة الدرب الأحمر": ضربت "دربكة" بالنار عشان نرفزني

الضحية

اعترف أمين الشرطة مصطفي محمود في تحقيقات نيابة حوادث جنوب القاهرة التي أشرف عليها المستشار هشام حمدي المحامي العام الأول لنيابات جنوب القاهرة، بتنفيذ الجريمة.

 

وقال في التحقيقات معه، "إنه أطلق الرصاص علي المجني عليه محمد عادل إسماعيل وشهرته "دربكة"، من سلاحه الميري بسبب الخلاف علي قيمة الأجرة، وأن السائق امنتع عن استكمال التوصيلة التي اتفق معه عليها بحجة أن المبلغ أقل من الجهد المبذول".

وأضاف أمين الشرطة في شرحه لتفاصيل الواقعة أمام المستشار شريف أشرف مدير نيابة الحوادث: "أنا مسكت الطبنجة الميري بتاعتي وضربته بالنار عشان نرفزني ومرضيش يأخذ 30 جنيه عشان يوصل النقلة للمحل بتاعي في العتبة".

وتابع في التحقيقات: "قالي أنا عاوز 50 جنيه عشان أنا وقفت أكتر من ساعة كاملة مستني لما ترجع، وأنا قولت له إحنا اتفقنا علي الأجرة خلاص ولازم توصل النقلة ده العربية فاضية مش محملة تقيل هما شوية سماعات".

وأوضحت التحقيقات أن "المجني عليه أصر علي عدم توصيل النقلة ونزل من سيارته، وبدأ في تنزيل البضاعة الخاصة بأمين الشرطة بجانب السيارة حتي يبحث عن سيارة أخري لنقلها، لكن الأمين طلب منه التوقف حتى لا يقتله وأمسك بسلاحه الميري وهدد السائق بالقتل، وعندما استمر السائق في تنزيل البضاعة أطلق عليه عدة أعيرة نارية استقرت في جسد الضحية فسقط علي الأرض جثة هامدة".

أخبار متعلقة

التعليقات

عاجل